poniedziałek, 24 listopada 2014

Poznań

Podczas trwania długiego weekendu często nachodzą nas myśli, aby się gdzieś wybrać odpocząć i zwiedzić kawałek świata. Także i mnie coraz częściej atakują z różnej strony takie pomysły. Dlatego też podczas ostatniego weekendu listopadowego postanowiłem wybrać się pozwiedzać miejsca, w których do tej pory z różnych przyczyn jeszcze nie byłem. Mój wybór padł na miasto znajdujące się w województwie wielkopolskim, Poznań.

Pierwsze kroki w Poznaniu



Poznań nocą - sxc.hu
Jedno z najbardziej niedocenianych miejsc w całym kraju. Wszyscy tylko wybierają się do Warszawy lub Krakowa zapominając o tym, że w Polsce jest znacznie więcej wspaniałych miast godnych odwiedzenia. Wybierając się tam nie znałem kompletnie miejsc, które warto odwiedzić i musiałem się trochę o tym dowiedzieć. Dlatego też powstała lista miejsc, których po prostu nie wolno przegapić i dodatkowo rozpisanych według najbardziej popularnych do tych trochę mniej. Tak więc zaczynamy podróż po tym wspaniałym, starym mieście. Najbardziej popularna jest trasa turystyczna nazwana Traktem Królewsko- Cesarskim. Nazwa wzięła się z tego, że Poznań był zarówno miastem królewskim jak i cesarskim. Myślą przewodnią traktu było przedstawienie miejsc związanych z kolejnymi władcami i przebiega przez najważniejsze historycznie obszary miasta, jednocześnie pokazując jak wraz z kolejnymi epokami zmieniała się architektura. Tutaj powinniśmy zacząć naszą przygodę ze zwiedzaniem Poznania. W każdym razie ja tak zacząłem i na pewno tego wyboru nie żałuje. Tak jak w każdym mieście także i Poznań ma swoje stare miasto. Na starym rynku możemy zobaczyć ratusz, który jest przykładem architektury renesansowej. Nad starym rynkiem ze wzgórza góruje zamek królewski, kolejne miejsc godne polecenia. Najstarszą częścią Poznana jest Ostrów Tumski, w którym też znajdziemy kilka ciekawych miejsc oraz zabytków, które należałoby odwiedzić. Chodząc po mieście niemal co chwile trafiałem na miejsca godne uwagi. Dlatego też ciężko zrobić jest listę co odwiedzić. Mogę tylko polecić Poznań i jego atrakcje jako całość, która zdecydowanie jest miejscem, które przydałoby się przy wolnej chwili odwiedzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz