niedziela, 23 listopada 2014

Lublin

Są województwa w Polsce, które nie mogą się poszczycić miastami znanymi na cały kraj. Nie oznacza to jednak, że takie miasta nie są równie piękne jak te o wiele bardziej znane i popularne. Ostatnio postanowiłem się właśnie udać do takiego rejonu i takiego miasta. Jest nim stolica województwa Lubelskiego, a więc Lublin. Udając się tam nie oczekiwałem cudów i wielu ciekawych miejsc, które trzeba odwiedzić. Jakie więc było moje zdziwienie kiedy zostałem pozytywnie zaskoczony tym co tam na mnie czekało.

Pierwsze kroki



Widok na Lublin - sxc.hu
Jak w większości większych miast, które odwiedzam, pierwsze kroki skierowałem w stronę starego miasta. Zazwyczaj najciekawsze zabytki w pierwszej kolejności znajdują się zawsze tam. W Lublinie nie było inaczej. Czekał tam na mnie zamek będący obecnie muzeum z eksponatami związanymi z zarówno Lublinem jak i jego okolicami, którego zwiedzanie zajęło mi sporo czasu. Zamek ma swój plac oraz dziedziniec jak większość tego typu budowli powstałych w tym samym czasie. Możemy tam spotkać bardzo dużo innych turystów, którzy także jak my wybrali to miejsce. Następnie kierujemy się do pozostałości murów obronnych miasta, a więc do Bramy Karkowskiej. Jest to jeden z niewielu elementów muru, który przetrwał tyle czasu. Znajduje się w niej Muzeum Historii Miasta, które także przydałoby się odwiedzić. Lublin jako jedno z nielicznych miast może pochwalić się tym, że niemal wszystkie zabytki pozostały tutaj w nienaruszonym stanie. Będąc w Lublinie nie sposób nie odwiedzić obozu koncentracyjnego Majdanek. Jest to obok Aushwitz-Birkenau znajdującego się w Oświęcimiu najbardziej znany obóz zagłady znajdujący się na terenie naszego kraju. Warto się tam udać aby uświadomić sobie jakich bestialskich zbrodni dokonywali naziści podczas drugiej wojny światowej. Po ciężkim dniu zwiedzania różnych zabytków i muzeów, dobrze by było odpocząć i się zrelaksować. Nie ma tym najmniejszego problemu ponieważ w Lublinie znajdziemy bardzo dużo różnego rodzaju kin, teatrów czy też galerii. Dla każdego znajdzie się coś co go na pewno zainteresuje. Lublin jest uważany przez innych za miasto, które nie ma nic do zaoferowania, nie jest to prawdą. Owszem, w dalszym ciągu ustępuje innym miastom w ilości ciekawych zabytków czy atrakcji, ale te, które posiada są niezwykle interesujące. Dlatego też mogę polecić to miasto. Odwiedzenie go będzie na pewno ciekawym doświadczeniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz